Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

OKQ8 varnar för bluffmejl

Just nu skickas falska e-postmeddelanden ut där OKQ8 uppges som avsändare. Lämna aldrig ut dina personliga kort- eller kontouppgifter och var försiktig med att öppna dessa e-postmeddelanden.

Vi vill varna för falska e-postmeddelanden (även kallat phishing) som skickas ut  i OKQ8:s namn där mottagaren ombeds att lämna ut personliga uppgifter. Dessa bluffmail kommer inte från OKQ8 och vi ber er att INTE klicka på några länkar.

Varken OKQ8 eller någon annan kortutgivare arbetar med denna typ av utskick för att få kunders uppgifter. Var därför försiktig med att öppna e-postmeddelanden, klicka på länkar och öppna bifogade dokument när du inte är helt säker på vem avsändaren är.

Har du redan öppnat meddelandet och klickat på länken? Kontakta kundservice direkt så hjälper de dig att spärra ditt kort. Ring 020-65 65 65 eller 08-506 811 10. Du kan spärra ditt kort dygnet runt. Vi är också tacksamma om du kan vidarebefordra ditt e-postmeddelande i sin helhet till phishing@okq8.se. Undvik då att skicka skärmdump eller bild på meddelandet, vidarebefordra istället mejlet i sin helhet så att länkar och liknande förblir klickbara. Du kommer inte att få något svar när du skickar ett meddelande till adressen, men att det är till stor hjälp. Radera e-postmeddelandet efter att du har vidarebefordrat det.

Du kan läsa mer om bluffmail på OKQ8 Banks sida om kortsäkerhet. Om du har frågor kring falska e-postmeddelanden är du välkommen att kontakta kundservice på telefon 020-65 65 65, helfria vardagar kl 08:30 - 17:00.

Så här kan ett falskt meddelande se ut

Exempel på bluffmejl