Förslag - 2024 / 2

Förenklad hantering av återbäring och erbjudanden av rabatter på drivmedel

Kategori
Medlemsnytta
Förslag

Bakgrund
Jag får mitt besked om återbäring etc på Kivra. Om jag vill använda mig av förmånerna måste jag 1) stanna vid en pump där kassabetalning är möjlig 2) gå in i stationen och (ofta) lämna medlems- eller körkort för att sedan 3) gå ut och tanka 4) återvända in i stationen för att där 5) plocka fram mobilen 6) leta fram Kivra-appen 7) zooma in aktuell iinformation så den blir läsbar i kassan.
Yrkande
Jag vill att informationen knyts till medlemskortet och automatiskt dras vid tankning (eller inköp av rabatterade produkter). Jag är övertygad att frustruationen minskar inte bara hos mig utan även hos kassapersonalen. Det ger också en signal om att OK är en organisation som uppdaterad och som vill genomföra förenklingar för medlemmar och personal.
Namn
Magnus Jansson
Ort
Saltsjö-Boo

OKQ8:as utlåtande

Tack för din fråga, vi förstår problema􀆟ken och du är inte ensam i din frustra􀆟on om at det här skulle kunna hanteras enklare. Vi har under föregående år utvecklat flera nya tekniska funk􀆟oner med tex en ny smidig OKQ8 App där vi ser at vi har möjligheter at i fram􀆟den erbjuda den här typen av lösning du e􀅌erfrågar. Vi har dessvärre i nuläget rela􀆟vt gamla betalterminaler på våra sta􀆟oner, vilket kommer at bytas ut kommande år och då öppna upp fler möjligheter för oss at även förenkla nytjandet av rabater och erbjudanden. Jag kan lova at en bätre lösning kommer, dock törs jag i nuläget inte säga när men vi har det absolut som et prioriterat område.
Thorbjörn Bornsjö
Ansvarig medlem OKQ8