Bedege värvar nordisk storkund
Har du hör talas om Bedege förut? Som privatperson är svaret troligtvis nej, men i affärsvärlden växer de sig stora som ett etablerat namn. Det OK-ägda bolaget levererar IT- och konsulttjänster relaterade till smarta betallösningar. Förutom att de tar hand om kassasystemen på OKQ8:s stationer arbetar Bedege med en rad stora externa kunder och under 2015/16 levererade de ett bättre resultat än någonsin. Nu kan de stoltsera med ännu en stor och viktig kund, nämligen kosmetikkedjan KICKS!
Så här skriver Bedege om affären:
Bedege AB och Kicks Kosmetikkedjan AB har tecknat ett avtal om driftsättning av en ny butiksdatalösning för Kicks butiker i Sverige, Norge och Finland. Lösningen omfattar KICKS samtliga ca 240 butiker och närmare 700 kassor. Nya utmaningar i detaljhandeln ställer krav på flexibla och moderna lösningar och KICKS strävar efter att ligga i framkant för största möjliga service till sina kunder. Projektet omfattar därför en Omni-kanalslösning med kassor, kundklubb, e-handel samt kampanjhantering. Moderna kunder kräver moderna lösningar och KICKS möter sina kunder med den senaste tekniken, och av de totalt ca 700 kassorna kommer närmare 450 stycken att vara mobila enheter. Allt för största möjliga personliga kundservice och bästa köpupplevelse för kunderna i butik. Grunden för lösningen är den helintegrerade butiksdatalösningen LS NAV som integreras med KICKS övriga verksamhetssystem.
- Vår satsning på mobila kassor tror vi ligger helt rätt i tiden och blir en viktig del av vår fortsatta digitala förflyttning där vi strävar efter att bli kundens förstahandsval för skönhet, såväl i fysisk butik som i digitala kanaler, säger Joanna Hummel, CFO, Kicks Kosmetikkedjan AB
Bedege ser fram emot långt och ömsesidigt fruktbart samarbete med KICKS.