Förslag - 2021 / 17

Bonus och återbäring

Kategori
Återbäring
Förslag

Som medlem vill jag lägga förslaget, en motion; att köp, bonus, återbäring kan ses digitalt efter inloggning på hemsidan. Idag får jag dessa besked via ett dokument och med en värdecheck. Löser jag inte in den hamnar den efter 31 augusti på mitt saldobesked. Jag får dock vänta ett år på nästa fysiska brev från Er innan jag kan se att detta skett! 
Med vänlig hälsning Som medlem vill jag lägga förslaget, en motion; att köp, bonus, återbäring kan ses digitalt efter inloggning på hemsidan. Idag får jag dessa besked via ett dokument och med en värdecheck. Löser jag inte in den hamnar den efter 31 augusti på mitt saldobesked. Jag får dock vänta ett år på nästa fysiska brev från Er innan jag kan se att detta skett! 
Med vänlig hälsning 

Jan Eric Gyllenram 

OKQ8:as utlåtande

Svar från OKQ8
Tack för bra synpunkter. Vi på OKQ8 och OKQ8 Bank arbetar aktivt för digitalisering av tjänster och information och vi ser över hur vi ska kunna visa den typ av information som det hänvisas till i motionen elektroniskt via vår hemsida. 
Vi vill passa på att informera om att återbäring och köp kan ses digitalt idag. Man kan få sitt återbäringsbesked utskickat via Kivra som är en digital brevlåda där kan du logga in och se återbäringen och köpen som gjorts under föregående är. 
Vi har inte planer på att förändra utskicket av våra bonuscheckar 
den närmsta framtiden. Bonusen uppskattas mycket av våra kunder 
och utskicket av fysiska checkar ger en positiv upplevelse som många värdesätter. Men vi undersöker och utreder möjligheten att hitta bra digitala lösningar för att skicka ut bonus till våra kunder med bibehållen kundupplevelse och även minskat antal pappersutskick.
Om/när vi har liknande digitala lösningar på plats för bonusen och via inloggning på hemsidan kommer vi självklart att informera om detta.