Förslag - 2021 / 1

För kundservice att skicka vidare till vederbörande inom OKQ8.

Kategori
Medlemsnytta
Förslag

Som medlem vill jag lägga förslaget, en motion; att köp, bonus, återbäring kan ses digitalt efter inloggning på hemsidan. Idag får jag dessa besked via ett dokument och med en värdecheck. Löser jag inte in den hamnar den efter 31 augusti på mitt saldobesked. Jag får dock vänta ett år på nästa fysiska brev från Er innan jag kan se att detta skett!

Med vänlig hälsning
Jan Eric Gyllenram
medlemsnummer 1 588 052

OKQ8:as utlåtande

Tack för bra synpunkter. Vi på OKQ8 och OKQ8 Bank arbetar aktivt för digitalisering av
tjänster och information och vi ser över hur vi ska kunna visa den typ av information som det
hänvisas till i motionen elektroniskt via vår hemsida.

Vi vill passa på att informera om att återbäring och köp kan ses digitalt idag. Man kan få sitt
återbäringsbesked utskickat via Kivra som är en digital brevlåda där kan du logga in och se
återbäringen och köpen som gjorts under föregående år.

Vi har inte planer på att förändra utskicket av våra bonuscheckar den närmsta framtiden.
Bonusen uppskattas mycket av våra kunder och utskicket av fysiska checkar ger en positiv
upplevelse som många värdesätter. Men vi undersöker och utreder möjligheten att hitta bra
digitala lösningar för att skicka ut bonus till våra kunder med bibehållen kundupplevelse och
även minskat antal pappersutskick.

Om/när vi har liknande digitala lösningar på plats för bonusen och via inloggning på
hemsidan kommer vi självklart att informera om detta.